In Nederland hebben wij zes multibrand winkels, zes op Schiphol Airport en één op Eindhoven Airport. Onze multibrand winkels kun je het beste vergelijken met kleine warenhuizen, er worden namelijk verschillende merken op één locatie aangeboden. Er is een breed scala aan productcategorieën, van fashion items tot aan lederwaren en reisproducten. Dit stelt ons in staat om iedere type reiziger iets aan te bieden, zowel de business traveller, de familie die op vakantie gaat als de backpacker. Het is daarom belangrijk om een goed overzicht te hebben van ons merkportfolio en kennis van het assortiment zodat je de klant goed van dienst kunt zijn.
Ontdek in onderstaande video waarom Cherie een van de meest veelzijdige banen heeft.
In onze multibrand winkels zijn ruim 65 merken te vinden. Je vindt er onder andere:
Wist je dat slechts 25% van de klanten Nederlands is? Het is daarom belangrijk dat je de Engelse taal goed beheerst.
Onze winkels bevinden zich op vliegvelden en stations, dit brengt ruime openingstijden met zich mee. Sommige winkels gaan al om 3 uur ‘s nachts open en sluiten pas laat op de avond, 365 dagen per jaar. In de praktijk houdt dit in dat je voor elke dienst inzetbaar dient te zijn.
OSCAR is ons internationale serviceprogramma voor verkoop personeel. Dit programma beschrijft het gehele verkoopproces met de klant, vanaf de begroeting tot en met het verlaten van de winkel. OSCAR wordt in al onze winkels ingezet om passagiers een buitengewone service- en winkelervaring te bieden. Het is ons handelsmerk van de expertise van het verkoopteam en ons onderscheidend vermogen.
OSCAR staat voor Open, Smile, Consider, Assist en Recognise
Gedurende je loopbaan bij Lagardère word je begeleid in het gebruik van OSCAR door onze in-house trainster en uiteraard ook door jouw teammanager.
Verkoopmedewerker
The Fashion Gallery
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als verkoopmedewerker?
Mijn dagen zijn super gevarieerd. Naast de verkoop, zorg ik ervoor dat alle producten netjes geëtaleerd zijn. Ook ben ik mede verantwoordelijk voor de inkoop van Moreschi, Ferragamo en de schoencollectie van Boss. Daarnaast ben ik brand ambassador voor Ferragamo en Zegna en op woensdagen geef ik instore sales training. Maar hoe mijn dag er ook uit ziet, de klant staat altijd centraal. Hij moet het gevoel hebben dat hij de eerste klant is die binnenkomt, ik begroet dan ook elke klant vol energie. Want de passie en energie die je deelt, krijg je ook terug.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste vind ik om een klant producten te adviseren waar hij zelf nooit aan zou denken en heel blij mee is. Want elke keer dat die klant dat product gebruikt, denkt hij met een blij gevoel aan mij terug en zo maak je herinneringen. Daarom heb ik veel vaste klanten! Wat ik ook leuk vind is dat ik contact heb met klanten uit de hele wereld en met hun mijn kennis en passie voor de producten mag delen.
Waarom heb je ervoor gekozen om als verkoopmedewerker te gaan werken?
Ik heb ervoor gekozen om als verkoopmedewerker aan de slag te gaan omdat verkoop in mijn bloed en genen zit! Ik vind menselijk contact en het delen van mijn kennis en passie met anderen belangrijk.
Bij wie past de functie van verkoopmedewerker?
Iedereen met passie en empathisch vermogen! Authenticiteit is ook belangrijk, je verkoopt de klant een “droom” en die oprechtheid moeten zij kunnen zien in je ogen. Het is ook belangrijk dat je de klant op zijn gemak kan laten voelen, we hebben te maken met reizigers en daarom is het belangrijk om de klant het gevoel te geven alsof hij is zijn eigen plaatselijke winkel is.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Ik kan mij geen meer afwisselende baan voorstellen dan mijn functie hier. Ik krijg de ruimte om het beste uit mezelf te halen en voel mij ook enorm gewaardeerd. Daarnaast is de locatie uniek, het is een komen en gaan van mensen met verschillende achtergronden. We gaan van Chinees, naar Russisch, naar Mexicaans en terug naar Italiaans. Kortom een wereldreis, vaak al binnen een uur.
Teammanager
Fashion
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als teammanager van een multibrandstore?
Ik begin altijd met een ronde door de winkel. Praat met mijn team en vraag of er bijzonderheden zijn, deze los ik indien mogelijk meteen op. Daarna werk ik aan mijn dagelijkse administratie en het maken van de briefing. Door de briefing krijgt mijn team inzicht in de bijzonderheden en doelstellingen van de dag. Ik beantwoord mijn mail en lees dat er morgen een sollicitant op gesprek komt, leuk! Heb er nu al zin in. Na het dagelijkse overleg met de lounge manager, is het tijd om de winkel in te gaan en mijn team bij te staan in onze fantastische fashion winkel! Op de vloer motiveer en coach ik waar nodig om zo onze grote klantenkring excellente service te verlenen en een goede teamsfeer te hebben. Zo vliegen de dagen voorbij in onze bruisende winkel!
Wat vind je het leukste aan je werk?
Absoluut het motiveren van mijn team, waarin elke collega topsport levert in de verkoop! Daarbij is elke dag anders op Schiphol, de diversiteit aan klanten in de winkel en de vele culturen die wij mogen verwelkomen. Elke cultuur heeft zo zijn gebruiken en daarin bieden wij de service die bij hen past. Dit is zo ontzettend mooi om te doen omdat dat je er veel waardering en dankbaarheid voor terug krijgt.
Waarom heb je ervoor gekozen om als teammanager te gaan werken?
Ik ben 10 jaar geleden begonnen als verkoopmedewerker en werd na een paar maanden al gevraagd om teammanager te worden. Deze kans heb ik aangegrepen en tot op heden is elke dag boeiend, leerzaam en vol uitdagingen! Ik ben erg blij dat ik deze stap heb genomen en dat ik mee mag groeien met de Lagardère Group.
Bij wie past de baan van teammanager?
Deze baan past bij je als je enthousiast, service gericht, flexibel en loyaal bent ingesteld. Je moet stressbestendig kunnen zijn en bovenal een people manager. En uiteraard is affectie met commercie en mode belangrijk.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Lagardère is een wereldwijd snel groeiend bedrijf met, ondanks deze snelle groei, een heel persoonlijke en familiaire cultuur. Ik voel mij hier volledig thuis. Ik vind het mooi om deel uit te maken van een groot internationaal bedrijf waarbij wij in Nederland met een fantastisch team verder bouwen aan een mooie toekomst in de Travel Retail!
Verkoopmedewerker
The Fashion Gallery
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als verkoopmedewerker in een multibrandstore?
Als ik mijn dienst begin, loop ik eerst even door de winkel om te kijken of er nieuwe producten zijn zodat ik goed op de hoogte blijf van de collectie. Vervolgens ga ik als het druk is meteen klanten helpen. Mochten er geen klanten in de winkel zijn, dan kijk ik altijd of ik producten kan aanvullen of de winkel kan opruimen.
Wat vind je het leukste aan je werk?
De verschillende klanten van alle nationaliteiten! Het werken in wisseldiensten vind ik ook heel leuk en natuurlijk de vele collega’s. Het is hier nooit saai.
Waarom heb je ervoor gekozen om bij The Fashion Gallery te gaan werken?
Ik heb ervoor gekozen om bij The Fashion Gallery aan de slag te gaan omdat ik het heel erg fijn vind om klanten te helpen. Daarnaast spreekt Schiphol mij aan omdat het een hele andere en bijzondere omgeving is vergeleken met een winkel in de stad.
Bij wie past de functie van verkoopmedewerker in een van onze multibrandstores?
Deze baan past bij iemand die heel flexibel is met het werken in wisseldiensten. Want ondanks dat het werken in wisseldiensten juist leuk kan zijn, is het ook héél zwaar. Verder is het fijn als je van nature klantvriendelijk en behulpzaam bent.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Het is super leuk. Nooit saai, héél veel leuke mensen zowel klanten als collega's!
Enthousiast geworden en jouw cv met foto en motivatie achter gelaten via de sollicitatieknop? Dan ontvang je een ontvangstbevestiging van recruitment. Zij zullen jouw sollicitatie in behandeling nemen. Omdat wij begrijpen dat jij snel reactie wilt krijgen, is ons doel om binnen vijf werkdagen contact op te nemen.
Dit is middels een kort telefonisch interview en/of we plannen een video interview in. Als de eerste indruk goed is, plannen wij een kennismaking met de manager(s). Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij twee referenten op en doen wij de aanvraag van een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag). Ga je op Schiphol werken dan wordt er ook nog een VGB (Verklaring van Geen Bezwaar) aangevraagd.
Is alles positief verlopen en ben jij ook enthousiast? Dan mogen wij jou verwelkomen als nieuwe collega.
Schiphol Airport (Amsterdam)
Uiterste datum 24-02-2025
Schiphol Airport (Amsterdam)
Uiterste datum 24-02-2025
Schiphol Airport (Amsterdam)
Uiterste datum 24-02-2025