In Nederland hebben wij binnen de business line Travel essentials 2 concepten: Dutch Discoveries en Relay. Onze Dutch Discoveries winkels zijn te vinden op Schiphol Airport op de D, E, F en G pier. De Relay winkels zijn gevestigd op Eindhoven Airport en op stations in Rotterdam, Amsterdam Breda, Delft en Den Haag.
In onze Dutch Discoveries winkels vind je een bijzondere collectie van souvenirs van eigen bodem. Reizigers kunnen hier het ideale cadeau voor thuis vinden of een mooi aandenken voor zichzelf. Het bijzondere aan deze winkels is dat wij het laatste contactmoment zijn wat de klant heeft met Nederland. Ons doel is om de klant te verrassen met een leuk product en de best mogelijke herinnering aan zijn/haar verblijf in Nederland. Hier staat ons personeel altijd klaar met een grote glimlach om de passagiers een mooie herinnering mee te geven. Iedere pier heeft verschillende vluchten dus ook verschillende nationaliteiten. Wanneer je werkt bij de Dutch Discoveries kan je op dag 1 ingezet worden op de F pier, waar de Japanse passagier helemaal fan is van Nijntje. Op de G pier de volgende dag komen veel Engelse passagiers langs, die vooral geïnteresseerd zijn in een lekkere snack voor aan boord. Zorg jij met ons dat beide passagiers een blijvende herinnering hebben aan Dutch Discoveries en aan Nederland?
Aangezien onze winkels op vier verschillende pieren zitten, variëren de openingstijden. Je dienst begint op zijn vroegst om 06:00u ’s ochtends en de winkels zijn niet later open dan 22:00u ’s avonds. Omdat wij ruime openingstijden hebben, kun je bij ons werken op flexibele tijden. Wij bieden een goed salaris, een fijne werksfeer en je werkt bij ons in een gezellig, enthousiast en gemotiveerd team.
OSCAR is ons internationale serviceprogramma voor verkoop personeel. Dit programma beschrijft het gehele verkoopproces met de klant, vanaf de begroeting tot en met het verlaten van de winkel. OSCAR wordt in al onze winkels ingezet om passagiers een buitengewone service- en winkelervaring te bieden. Het is ons handelsmerk van de expertise van het verkoopteam en ons onderscheidend vermogen.
OSCAR staat voor Open, Smile, Consider, Assist en Recognise
Gedurende je loopbaan bij Lagardère word je begeleid in het gebruik van OSCAR door onze in-house trainster en uiteraard ook door jouw teammanager.
Relay is dé lees- en cadeauwinkel waar elke reiziger zich thuis voelt! Met Relay spelen wij in op de wensen van de Nederlandse reiziger door naast alles dat je mag verwachten op het gebied van lezen ook een verrassend en inspirerend cadeau assortiment aan te bieden. Wij bieden een ruim assortiment boeken, kranten en tijdschriften aan voor onderweg, thuis of om cadeau te geven. Daarnaast is de winkel ideaal voor als je onderweg bent naar een feestje en niet met lege handen aan wilt komen. Ons ruime assortiment home & living producten bestaat o.a. uit (geur)kaarsen, decoraties, cadeausets, kookproducten en accessoires voor elk seizoen. Wij willen de reis voor onze klanten zo makkelijk en leuk mogelijk maken daarom vind je bij Relay ook reisproducten die niet mogen ontbreken tijdens jouw reis naar deen volgende bestemming.
Werken op het station en/of op een luchthaven is veelzijdig, druk en vooral ook heel leuk. Samen met je team ben je constant in contact met de reizigers. Je voelt je goed in de dynamische omgeving en houdt van de drukte. Je begrijpt de behoeften van reizigers, kunt goed inspelen op de haast die zij ervaren en ziet daarom het grote belang van servicegerichtheid in. Wil jij onderdeel worden van zo’n bijzondere werkomgeving? Ga dan bij ons aan de slag op het station of op de luchthaven.
De Relay winkels zijn 7 dagen per week geopend tussen 7.00 uur en 22.00 uur. Omdat wij ruime openingstijden hebben, is het bij ons mogelijk om op flexibele tijden te werken, zowel doordeweeks als in het weekend. Wij bieden een goed salaris, een fijne werksfeer en je werkt bij ons in een gezellig, enthousiast en gemotiveerd team.
Enthousiast geworden en jouw cv met foto en motivatie achter gelaten via de sollicitatieknop? Dan ontvang je een ontvangstbevestiging van recruitment. Zij zullen jouw sollicitatie in behandeling nemen. Omdat wij begrijpen dat jij snel reactie wilt krijgen, is ons doel om binnen vijf werkdagen contact op te nemen.
Dit is middels een kort telefonisch interview en/of we plannen een video interview in. Als de eerste indruk goed is, plannen wij een kennismaking met de manager(s). Als onderdeel van de sollicitatieprocedure vragen wij twee referenten op en doen wij de aanvraag van een VOG (Verklaring Omtrent het Gedrag). Ga je op Schiphol werken dan wordt er ook nog een VGB (Verklaring van Geen Bezwaar) aangevraagd.
Is alles positief verlopen en ben jij ook enthousiast? Dan mogen wij jou verwelkomen als nieuwe collega.
Category Manager
Dutch Discoveries
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als Category Manager voor Dutch Discoveries?
Geen dag is hetzelfde. Ik zit hoofdzakelijk op het hoofdkantoor, maar ga ook langs bij leveranciers of heb afspraken buiten de deur. We bezoeken beurzen en winkels om nieuwe producten te vinden die in onze winkels passen. Daarbij ben ik regelmatig op Schiphol om de winkel te bezoeken en met de shopmanager te bespreken wat er goed gaat en wat er verbeterd kan worden. Tevens kun je mij ook in het magazijn vinden zodat ik kan zien wat we aan voorraad hebben liggen.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Ondanks dat ik vaste werktijden heb, vind ik de vrijheid met betrekking tot hoe ik mijn werk uit mag voeren en mijn dag in mag delen, heel fijn. Het contact met collega’s op het hoofdkantoor, de winkelvloer, logistiek centrum, maar ook het contact met verschillende leveranciers, zorgt voor een grote diversiteit aan werkzaamheden. Ondanks dat het soms uitdagend is, leer ik veel en vind ik het leuk dat er veel variatie in mijn werk zit.
Waarom heb je ervoor gekozen om voor het concept Dutch Discoveries te gaan werken?
Ik ben ruim 5 jaar geleden begonnen op de toenmalige Duty Free afdeling als accountmanager. Toen duidelijk werd dat we de Dutch Discoveries winkels gingen openen, heb ik de kans gekregen om als Category Manager voor dit concept aan de slag te gaan. Ik ben er dus ingerold en tot op heden vind ik het hartstikke leuk.
Bij wie past de functie van Category Manager?
Category Manager past bij iemand die keuzes durft te maken, goed contact kan onderhouden met leveranciers en inkoopafspraken kan maken en naleven. Daarbij is de samenwerking met collega´s op de diverse afdelingen, ook een belangrijk onderdeel om alles goed te laten verlopen.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Ik heb het naar mijn zin bij Lagardère. Het is een open bedrijf, waar we elkaar helpen als we kunnen. We werken hard, maar kunnen lachen en er hangt een plezierige werksfeer.
Team Manager
Dutch Discoveries
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als teammanager van Dutch Discoveries?
Elke dag op Schiphol is anders. Als Teammanager start ik elke dag met een rondje door de winkel en geef ik een briefing aan mijn team. Zo deel ik informatie en kan ik vertellen wat er verwacht wordt. Daarna doe ik administratief werk en heb ik contact met de inkoopafdeling. Ook spreek ik de lounge manager om de dagelijkse gang van zaken te bespreken. Na het overleg ga ik lekker aan de slag in de winkel, motiveer en coach ik mijn team. Samen met het team zorgen wij iedere dag dat wij de klanten optimale service verlenen.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste van mijn werk als Teammanager is de dynamische omgeving op Schiphol. De diversiteit en de verschillende culturen maken het werken op Schiphol uniek. Ik leer veel van de verschillende culturen, zo heb ik ook geleerd om met verschillende klanten om te gaan. Ik probeer het team ook te leren om zich aan te passen aan de wensen van de klanten. Daarnaast vind ik het coachen en motiveren van mijn team erg leuk om te doen.
Waarom heb je ervoor gekozen om als teammanager te gaan werken bij Dutch Discoveries?
Ik ben 5 jaar geleden begonnen als verkoopmedewerker en zo doorgegroeid als Team Manager.
De Dutch Discoveries is de laatste winkel die passagiers bezoeken voordat zij het vliegtuig instappen. Dat maakt het extra leuk, omdat wij de klant de laatste kans geven om iets typisch Nederlands mee te nemen voordat zij uit Nederland vertrekken. Dit kan van alles zijn een mooi souvenir of lekkere stroopwafels.
Bij wie past de baan van Teammanager?
Deze baan past bij iemand die stressbestendig en flexibel is en servicegericht te werk gaat. Hou jij ervan om in een dynamische omgeving te werken met leuk team waar jij op kan bouwen, dan ben jij de persoon die wij zoeken!
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Lagardère is een geweldige werkgever. Iedereen is bereid om elkaar te helpen, er heerst een familie gevoel waar jij je meteen thuis zal voelen. Daarnaast zijn er ook leuke bedrijfsfeestjes en organiseert Lagardère ook nog eens leuke evenementen!
Eindhoven Airport
Uiterste datum 30-12-2024