In Nederland hebben wij diverse merken met monobrand winkels, waarvan vier in het luxe segment. Het bieden van premium service is uitermate belangrijk in deze categorie, daarom wordt hier veel aandacht aan besteed.
Werken bij een monobrand betekent tevens brand ambassador zijn. Het draait om het behouden en versterken van de merkidentiteit. Het is daarom belangrijk om productkennis en passie voor het merk te hebben, wat je zal helpen bij storytelling naar de klant toe en het handhaven van de brand guidelines.
Ontdek in onderstaande video wat Marina’s werk zo bijzonder maakt.
Enthousiast geworden en jouw cv en motivatie achter gelaten via de sollicitatieknop? Dan ontvang je een ontvangstbevestiging van recruitment. Zij zullen jouw sollicitatie in behandeling nemen. Omdat wij begrijpen dat jij snel reactie wilt krijgen, is ons doel om binnen vijf werkdagen contact op te nemen.
Dit is middels een kort telefonisch interview en/of we plannen een video interview in. Als de eerste indruk goed is, plannen wij een kennismaking met de manager(s). Ga je op Schiphol werken dan wordt er ook nog een VGB (Verklaring van Geen Bezwaar) aangevraagd.
Is alles positief verlopen en ben jij ook enthousiast? Dan mogen wij jou verwelkomen als nieuwe collega.
Onze winkels bevinden zich op vliegvelden en stations, dit brengt ruime openingstijden met zich mee. Sommige winkels gaan al om 3 uur ‘s nachts open en sluiten pas laat op de avond, 365 dagen per jaar. In de praktijk houdt dit in dat je voor elke dienst inzetbaar dient te zijn.
OSCAR is ons internationale serviceprogramma voor verkoop personeel. Dit programma beschrijft het gehele verkoopproces met de klant, vanaf de begroeting tot en met het verlaten van de winkel. OSCAR wordt in al onze winkels ingezet om passagiers een buitengewone service- en winkelervaring te bieden. Het is ons handelsmerk van de expertise van het verkoopteam en ons onderscheidend vermogen.
OSCAR staat voor Open, Smile, Consider, Assist en Recognise
Gedurende je loopbaan bij Lagardère word je begeleid in het gebruik van OSCAR door onze in-house trainster en uiteraard ook door jouw teammanager.
Lounge Manager
Vertrekhal 2
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als Lounge Manager ?
Als Lounge Manager ben ik eindverantwoordelijk voor 5 winkels binnen een van onze lounges. Mijn werkdag start direct wanneer ik aankom op Schiphol. Door de alledaagse hectiek is het iedere dag weer een uitdaging om de dag zo efficiënt mogelijk in te delen. Maar hoe druk een dag ook is, ik neem altijd de tijd voor mijn teammanagers. Wij houden iedere ochtend een kort overleg of ik loop de winkels in voor een 1 op 1 overleg. Hierdoor is iedereen gefocust voor de dag en gaan wij er, zoals altijd, een topdag van maken! Naast mijn administratie, to do lists en adhoc werkzaamheden, loop ik gedurende de dag door de lounge en spring ik bij in de winkels waar de drukte op dat moment is. Een dag vliegt voorbij, voor ik het weet is het alweer 17:00 uur en staan er 8.632 stappen op mijn teller.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Een dag op Schiphol is nooit hetzelfde en zeker nooit saai! Ik vind het leukste aan mijn werk dat ik gevarieerde werkzaamheden en een grote verantwoordelijkheid heb. Ik heb te maken met luxury brands en daarbij hoort een 5 sterren waardige excellente service…De verwachtingen van zowel de klant als vanuit het merk is zeer hoog. Dagelijks is het een topsport om het samen met mijn teammanagers, het naar een hoger niveau te tillen.
Waarom heb je ervoor gekozen om in Sales te gaan werken?
Ik heb ervoor gekozen om in Sales te werken, omdat ik mijn ervaringen en mijn vaardigheden zoals analytisch inzicht en commercie optimaal kan gebruiken en kan toepassen in dit vak. Dagelijks ga ik met een voldaan gevoel naar huis.
Bij wie past de baan van Loungemanager?
Iemand die over een helicopterview beschikt, analytisch en commercieel is. Het is belangrijk dat je een positieve persoonlijkheid hebt met een groot verantwoordelijkheidsgevoel. Je moet sterk in je schoenen staan en door ervaring mensenkennis hebben en bezitten over een groot empathisch vermogen. En als laatste en niet het minst belangrijk: Je houdt van hectiek en werken in een dynamische omgeving als Schiphol.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Lagardère Travel Retail is een groot internationaal bedrijf, maar door een hoofdkantoor in Nederland, open cultuur en de korte lijnen binnen de afdelingen, ervaar ik het als een familiebedrijf. Ik werk er nu een aantal jaar en ik vind het nog steeds harstikke leuk en plezierig!
Verkoopmedewerker
Hermès
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als verkoopmedewerker?
De werkzaamheden zijn zeer divers. Als ik een openingsdienst heb, tel ik de kassa en haal ik nog even de Swiffer over de planken voordat ik het rolluik omhoog doe en de klanten mag verwelkomen. De hele dag door komen er klanten met verschillende nationaliteiten in de winkel zoals Russen, Chinezen, Arabieren en Amerikanen. Dit vraagt om aanpassingsvermogen en soms, als het kan, vraag ik een collega om hulp als ik de taal van de klant niet spreek en mijn collega wel.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Het leukste aan mijn werk vind ik de omgeving waar ik werk. De klanten komen uit alle uithoeken van de wereld en hebben verschillende redenen voor hun aankopen. Ook hebben we een leuk en collegiaal team, samenwerken staat bij ons hoog in het vaandel. En uiteraard Hermès, een geweldig merk!
Waarom heb je ervoor gekozen om als verkoopmedewerker te gaan werken?
Verkopen is leuk! Iemand blij maken met zijn aankoop, daar word ik blij van.
Bij wie past de functie van verkoopmedewerker?
De baan past bij jou als je het een uitdaging vindt om samen met de klant zijn wensen om te zetten naar een geslaagde verkoop! Ook moet je er tegen kunnen om in wisseldiensten te werken.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Lagardère is een groot bedrijf. Een voordeel is dat je intern de overstap kunt maken naar een andere winkel. Zelf ben ik begonnen bij Leather & Travel, een multibrandstore. Daar heb ik een aantal jaar met veel plezier gewerkt. Uiteindelijk kreeg ik de behoefte om mij te concentreren op 1 merk en de wens om over te stappen naar Hermès. Zo is er voor ieder wat wils!
Teammanager
G-star
(Klik voor meer informatie)
Hoe ziet een typische dag er voor jou uit als Teammanager?
Een typische dag voor mij als teammanager is altijd de dag beginnen met een rondje door de winkel samen met mijn teamleden, om te kijken wat er besteld moet worden voor de winkel en neem ik de cijfers & KPI's door om te zien waar we verbeteringen kunnen maken. Ik help zelf op de werkvloer met het verkopen en ik ondersteun mijn teamleden met tips om hun verkooptechnieken te verbeteren.
Wat vind je het leukste aan je werk?
Wat ik het leukste aan mijn werk vind, is dat ik continu bezig ben om onze winkel te verbeteren, mijn team te begeleiden in hun ontwikkeling, en ervoor te zorgen dat onze klanten de best mogelijke winkelervaring krijgen.
Waarom heb je ervoor gekozen om bij Lagardère Travel Retail te gaan werken?
Ik heb voor Lagardère Travel Retail gekozen, omdat ik zelf nooit op een luchthaven had gewerkt en ik merkte dat ik een unieke kans had gekregen om dat nu te kunnen doen. Nu hoor ik elke dag van klanten de superleuke verhalen over waar ze naartoe gaan of vandaan komen en kan ik hun aankomst/vertrek nog leuker maken door een extraatje mee te geven van een Nederlands merk.
Bij wie past de baan van Teammanager?
De baan van Teammanager past bij je als je weet hoe je het beste uit je personeel weet te halen, bereid bent dat extra stapje voor je team te zetten zodat zij 2 stappen vooruit kunnen zetten. Het begrijpen van je team hun behoefte, hun kracht en hun zwakte om te kunnen zetten in een kracht, maar ook jezelf een spiegel voor te houden en je fouten te herkennen om van te leren.
Hoe vind je het om bij Lagardère te werken?
Ik vind Lagardère een super dynamische werkplek je krijgt met zoveel diverse culturen te maken en geen enkele dag is hetzelfde bij Lagardère & dat maakt het zo leuk om hier bij dit bedrijf te werken. Je ziet mensen komen en gaan en zelfs in een drukke omgeving als Schiphol maken passagiers nog tijd om een praatje te maken over hun vlucht, waar ze verblijven of wat ze hebben meegemaakt.
Schiphol Airport (Amsterdam)
Uiterste datum 28-07-2025
Schiphol Airport (Amsterdam)
Uiterste datum 28-07-2025